Úvod Recenze knih

Město: Praha
Rok vydání: 2005
Počet stran: 359
ISBN: 80-7234-734-8
cena : 127-149 Kč

Anotace

Tato publikace je pragmatickou koncentrací diagnostiky právě na základě morfologie klinického obrazu. Autoři museli téma pojmout stručně, prokázali však smysl pro podstatné, a to s příslovečnou německou systematičností a důsledností.

Naše recenze

V úvodu knihy najdeme přiblížení názvosloví v dermatologii. Dále je atlas rozdělený na sedmnáct oddílů podle toho, kde se kožní choroby nacházejí – hlava, oči, nos, uši, rty, ústa, obličej, krk a šíje, ruce, paže a předloktí, podpaží, nohy, nárty a plosky, nehty, trup, ženská prsa a anogenitální oblast. V každé této kapitole jsou nejčastější kožní onemocnění. Kapitola obsahuje fotografii pacienta s touto chorobou, popíše klinický obraz, podobné klinické projevy. Dále obsahuje každá podkapitola o konkrétní nemoci ještě komentář a terapii. Dále v knize najdete základní principy dermatologické léčby, slovníček cizích pojmů a použitou a doporučenou literaturu. Kniha je dobře strukturovaná, přehledná a snadno se v ní hledá. Užitečné jsou fotografie pro lepší představu o tom, jak konkrétní kožní nemoc vypadá. Čtenář se v atlasu díky členění dle lokace snadno orientuje a měl by tu najít vše, co v běžném životě o kožních chorobách potřebuje vědět. Oceníte také menší formát knihy, který vám umožní mít ji vždy po ruce a budete-li cestovat na nějakou dovolenou, můžete si atlas vzít s sebou, aniž by zabral příliš místa. Publikace je pro širokou veřejnost, tudíž jsou témata zjednodušená a méně obsáhlá, než v učebnicích dermatolovenerologie.

název knihy : Krása a zdraví kůže
Autor: Harald Bresser
Nakladatelství: Dobra & Fontána
Město: Olomouc
Rok vydání: 1999
Počet stran: 213
ISBN: 80-86179-24-9
cena : kniha není běžně v prodeji, pouze v knihovnách

Anotace

„Do mé ordinace kožního lékaře chodí mnoho žen a mužů, kteří ode mě žádají informace o chorobných změnách na kůži a rušivých chybách na kráse. Mnozí lidé považují svého kožního lékaře či lékařku za jediného člověka, schopného poskytnou jim objektivní rady, rozumné informace o kosmetice, jakož i praktická profylaktická opatření proti rakovině.“ (z předmluvy)

Naše recenze

Kniha obsahuje předmluvu, úvod a deset kapitol. První kapitola se věnuje rozdílům mezi pokožkou mužů a žen. Dále se publikace zaměřuje na stavbu a funkci kůže. Popisuje vrstvy kůže, typy pokožky, vlasy, nehty, faktory ovlivňující kvalitu pokožky...Poté se soustředí na základy kosmetické péče. Popisuje masti a krémy, vitamíny, placentu, udržování vlhkosti, pravidla čištění pokožky atd. Dozvíte se více o změnách kůže v průběhu života. Jsou zde podrobněji pospány zkrášlující prostředky - složky kosmetických výrobků, o alergii na kosmetiku atd. Kniha se v dalších kapitolách zaměřuje také na pokožku v těhotenství, co ji ovlivňuje a jak o ní pečovat. Nechybí ani informace o kosmetických operacích a o tom, zda se vyplatí trpět pro krásu. Celá jedna kapitola je věnovaná podrobnému popisu vlasů a nehtů. Další kapitola se zaměřuje na hnědou kůži, vrásky a pokožce po dovolené. Poslední část monografie přibližuje problémy s akné a další kožní nemoci. Kniha je psaná přehledně. Je pěkně strukturovaná do mnoha malých podkapitol. Důležité informace jsou tištěné tučným písmem. Na konci knihy najdete seznam dalších knih a různé zajímavé informace. Publikace je čtivá.

název knihy : Byliny na kožní choroby a rány

Autor: Ida Rystonová
Nakladatelství: Vodnář
Město: Praha
Rok vydání: 2008
Počet stran: 217
ISBN: 978-80-86226-86-6
cena : 140-160 Kč

Anotace

V knize je uvedeno léčení především bylinkami našimi českými, bylinkami z „českých luhů a hájů“, lesů, polí a strání, zahrad i zahrádek. Takovými, co rostou všude kolem nás. Protože naše příroda je nepřeberně rozmanitá a poskytuje nám v plné míře vše, co potřebujeme.

Naše recenze

V úvodu knihy si nastíníme stručným přehledem účinky ranhojičských bylin a dozvíte se víc o bylinách na kožní choroby. Autor vás nejdříve seznámí s arnikou, bramborem, cibulí kuchyňskou, dubem, pravým heřmánkem, jitrocelem kopinatým, komonicí lékařskou, kostivalem lékařským, krvavcem toten, lnicí květel, měsíčkem lékařských, nátržníkem, řeckým senem, plavuní obecnou a dalšími bylinami. Dále se více dozvíte o čajích, které jsou vhodné při vyrážkách či při řešení různých nečistot pleti. V další kapitole je přehled chorob. Více vám budou přiblíženy abscesy, afty, akné, alergie, ekzémy, hemeroidy, ječné zrno, omrzliny, opary, popáleniny, plísně a prašiviny, praskající nehty, mateřská znamínka, lupénka, lišej ve vousech, kuří oka, kruhy pod očima… Autor poskytuje informace také o koupelích, např. takových, které pomáhají při léčbě ekzémů, lišejích, pocení…Jsou zde popsány pleťové koupele a obklady. Najdete tu speciální recepty na další kožní choroby – např. na mast na vrásky, mast na omrzliny, krémy na vysušené a popraskané ruce…Zajímavá je také kapitola o hojivých obilovinách. Kniha je dobře čtivým přehledem nejrůznější bylin a rostlin, které lze využít při léčbě kožních chorob. Publikace obsahuje obrázky bylin a důležité informace jsou vytištěny tučným písmem.

název knihy : Akné: přírodní léčení

Autor: Josef Jonáš, Vladimíra Strnadelová
Nakladatelství: Remat
Město: Praha
Rok vydání: 1998
Počet stran: 120
ISBN: 80-901519-7-3
cena : 140-160 Kč

Co najdete v knize?

V první části knihy se dozvíte více informací o kůži a její funkci. Dále se autoři zaměřují na akné. Zjistíte, co je akné, a dočtete se o zvláštních formách akné a příčinách vzniku, kterých je více. Budete-li se uvedeným příčinám vyhýbat, budete mít menší pravděpodobnost vzniku akné. Všem příčinám se však vyhnout nelze, např. hormonálním změnám. Následuje kapitola zaměřená na léčbu akné. Přiblíží vám možnosti vhodného stravování, které podpoří čistou pokožku bez akné. Zajímavá je rovněž kapitola o přírodních postupech detoxikace. Věnuje se očistnému půstu, životnímu stylu a některým očistným metodám (baňky, MRT atd.). Kniha se rovněž soustředí i na léčbu jednotlivých orgánů, aromaterapii, vizualizaci, homeopatii atd. Samostatná kapitola popisuje také přírodně orientovaného lékaře, který se akné zabývá.

Naše recenze

Kniha „Akné“ spadá do „Jonášovo knižnice zdraví“, která se zaobírá různými nemocemi a zdravotními potížemi. Kniha je dobře čitelná a obsahuje i několik přehledných nákresů. Přínos knihy je v tom, že přináší náhled na možnosti léčby z oblasti přírodního léčení. Nejenže se dozvíte více o léčení, ale také vám bude celkově přiblížená problematika akné. V Jonášově knižnici zdraví vyšly ještě mimo jiné publikace Alergie, Odolnost vůči, nemocem, Osteoporóza atd. Všechny knihy jsou zaměřené na přírodní léčbu, kterou dnes mnoho lidí podceňuje.