Úvod Recenze knih Recenze: Krása a zdraví kůže

Recenze: Krása a zdraví kůže

„Do mé ordinace kožního lékaře chodí mnoho žen a mužů, kteří ode mě žádají informace o chorobných změnách na kůži a rušivých chybách na kráse. Mnozí lidé považují svého kožního lékaře či lékařku za jediného člověka, schopného poskytnou jim objektivní rady, rozumné informace o kosmetice, jakož i praktická profylaktická opatření proti rakovině.“ (z předmluvy)

název knihy: Krása a zdraví kůže

Autor: Harald Bresser
Nakladatelství: Dobra & Fontána
Město: Olomouc
Rok vydání: 1999
Počet stran: 213
ISBN: 80-86179-24-9
cena: kniha není běžně v prodeji, pouze v knihovnách

Anotace

Naše recenze

Kniha obsahuje předmluvu, úvod a deset kapitol. První kapitola se věnuje rozdílům mezi pokožkou mužů a žen. Dále se publikace zaměřuje na stavbu a funkci kůže. Popisuje vrstvy kůže, typy pokožky, vlasy, nehty, faktory ovlivňující kvalitu pokožky... Poté se soustředí na základy kosmetické péče. Popisuje masti a krémy, vitamíny, placentu, udržování vlhkosti, pravidla čištění pokožky atd. Dozvíte se více o změnách kůže v průběhu života. Jsou zde podrobněji pospány zkrášlující prostředky - složky kosmetických výrobků, o alergii na kosmetiku atd.

Kniha se v dalších kapitolách zaměřuje také na pokožku v těhotenství, co ji ovlivňuje a jak o ní pečovat. Nechybí ani informace o kosmetických operacích a o tom, zda se vyplatí trpět pro krásu. Celá jedna kapitola je věnovaná podrobnému popisu vlasů a nehtů.

Další kapitola se zaměřuje na hnědou kůži, vrásky a pokožce po dovolené. Poslední část monografie přibližuje problémy s akné a další kožní nemoci.

Kniha je psaná přehledně. Je pěkně strukturovaná do mnoha malých podkapitol. Důležité informace jsou tištěné tučným písmem. Na konci knihy najdete seznam dalších knih a různé zajímavé informace. Publikace je čtivá.